9 juni 2019

Torsdag - tävling i Strängnäs

Torsdag 6 juni och Sveriges nationaldag. För två år sedan var jag och Anna i Strängnäs och tävlade klass 1. Arya och jag gjorde vårt första nollade lopp och tog vår första pinne och fick stolta stå på pallen tillsammans med Anna och Azzi. Det här året tävlade Anna i klass två i både hopp och agility, medan Arya fick springa hopptvåan och agilityettan.

Det verkar vara en turklubb för Arya och mig, Strängnäs lokala kennelklubb, för även detta året lyckades vi nolla hopploppet, hamnade på andra plats och tog vår första pinne i hopptvåan. Äntligen, äntligen lyckades vi sätta ett nollat lopp. Det har varit så många nära-lopp nu ett tag så det var väldigt skönt att få till det hela vägen.

Såhär lyckliga blev vi då <3

Vi sprang även ett agilityklopp, men tyvärr lyckades vi inte få till det lika fint där så det blev en disk. Jag sprang också med Catharingas hund Nellie och lyckades nolla båda hennes lopp. Bra gjort tycker jag, med tanke på att vi aldrig någonsin har sprungit tillsammans. I agilityklassen låg vi på pinnplats ända fram till sista hunden. Den petade ner oss på en fjärdeplats och vi blev därmed utan pinne. Det var ju lite otur när det var så nära, men det viktiga var att vi sprang två lopp med fin känsla.

Arya, stolt som en tupp över sin fina rosett :)

Inga kommentarer: