Fick rycka in en stund som sällskap åt mormors gullpojke efter jobbet 💙 Planen var att vi skulle gå en promenad och att han då skulle sova i vagnen men det sa han bestämt ifrån om 😅
Det har varit en agilityintensiv vecka för hundarna, och framförallt för Ella. Träning tisdag, onsdag och torsdag och sedan tävling lördag och söndag 😅 Vi for till Högsby, fyra människor och ett gäng hundar, för att tävla klass 2. Roliga och utmanande banor av Petra Patcha. Ella gick fint och tog två agilitypinnar på lördagen. På söndagen blev det en hoppinne. Kunde ha blivit en till om vi båda varit lite piggare i sista loppet 😃 Hur som helst är jag så glad åt allt det fina vi gör tillsammans 💕 Kungen startade bara på lördagen. Han var klistrig så det var svårt att få ihop det tillräckligt bra för pinnar, men snart vänjer vi oss vid utemiljön och då blir vi bättre igen 😍 Yoshi tyckte nog att han också borde ha fått tävlat men det blir en annan gång 💙
Vi skulle bara ta bort sänggaveln och i samband med det städa ordentligt under sängen. Det blev lite merjobb eftersom det var märken efter gaveln på väggen. Hela den väggen fick en uppfräschning av färg + lite vägg även i vardagsrummet där det hade blivit smutsigt intill braskaminen 😃 Nu ska det bara byggas en ny sänggavel också 😊
Efter rallytävlingen tog vi husbilen till Hultsfred för det var dit jag hade efteranmält Yoshi och Kungen för tre stycken hoppklass 3-lopp vardera. Strålande väder, typ 25 grader, och riktig sommarkänsla. Härligt! Mindre härligt var det att springa på utomhusunderlag. Jag gillar verkligen inte övergången från fina inomhusplaner till knöliga utomhusplaner.
Banorna var roliga men ganska springiga och jag var inte mitt snabbaste jag. Kungen hade behövt mitt snabbaste jag för han var lite osäker och ville inte riktigt släppa. Det blev tre disk för hans del men loppen innehöll många fina delar. Yoshi kändes fin men även vi drog på oss fel och diskade oss i två lopp. I ett kom vi i mål men fick med oss en rivning. Det räckte ändå till en tredjeplats med SM-pinne och vi fick en gigantisk rosett :). Jag tror även han tyckte det var lite jobbigt med underlaget och att dessutom hoppa på 30-höjd. Han brukar väldigt sällan riva några hinder. Hur som helst var det kul att komma iväg och tävla och jag är fortsatt taggad!
Kungen hade med sig både sin bror Blixten och sin son Berra på samma tävling. Familjefoto!
Ella gull fick bara chilla och hänga med hussen till skogen medan grabbarna tävlade.
Jag tävlar inte särskilt aktivt i rallylydnad, men på vår hemmatävling den 1 maj brukar jag starta om vi arrangerar en klass som jag tävlar i. Det här året hade jag tur, vi hade två starter i nybörjarklass och två starter i avancerad klass, vilket alltså passade perfekt för mina hundar
Ella gjorde sina allra första officiella rallystarter. På den första banan skulle man göra alla moment i spring-tempo. Det har vi aldrig tränat på och hon tyckte nog det var ganska konstigt. Men vi gjorde vårt bästa och lyckades otroligt nog få ihop hela 91 poäng. Den anda banan kändes lite mera traditionell i sin utformning, men innehöll både långsamt tempo och spring så även den var spännande. Ella kändes lite trött men vi kämpade på och lyckades få ihop 73 poäng. Två kvalificerade resultat alltså. Bästa Ella!!
Första avancerad-banan var perfekt för Yoshi. Den innehöll enbart skyltar vi gillar och som borde passa som handsken. Det hade ju varit perfekt om även matten gjorde det hon skulle, men icke. Jag gav honom fel övning på en skylt. Istället för ett sidbyte framför visade jag honom ett sidbyte bakom (-10p). Blev så sjukt irriterad på mig själv. Men trots det fick vi ihop 84 poäng. Även den andra banan var bra men där blev han lite övertaggad, i synnerhet när det blev övningar i springtempo så då drog vi båda på oss en del fel. Men, 80 poäng blev det ändå och magiskt nog alltså två kvalificerade resultat! Därmed även titeln RLD A. Älskade lilla hundpojke, så duktig!