26 maj 2026

Mormortid

Fick rycka in en stund som sällskap åt mormors gullpojke efter jobbet 💙 Planen var att vi skulle gå en promenad och att han då skulle sova i vagnen men det sa han bestämt ifrån om 😅

Uploaded Image

25 maj 2026

Högsby

Det har varit en agilityintensiv vecka för hundarna, och framförallt för Ella. Träning tisdag, onsdag och torsdag och sedan tävling lördag och söndag 😅 Vi for till Högsby, fyra människor och ett gäng hundar, för att tävla klass 2. Roliga och utmanande banor av Petra Patcha. Ella gick fint och tog två agilitypinnar på lördagen. På söndagen blev det en hoppinne. Kunde ha blivit en till om vi båda varit lite piggare i sista loppet 😃 Hur som helst är jag så glad åt allt det fina vi gör tillsammans 💕 Kungen startade bara på lördagen. Han var klistrig så det var svårt att få ihop det tillräckligt bra för pinnar, men snart vänjer vi oss vid utemiljön och då blir vi bättre igen 😍 Yoshi tyckte nog att han också borde ha fått tävlat men det blir en annan gång 💙

Uploaded Image

15 maj 2026

Kristi himmelfärdshelgen

Uploaded Image

Planen för helgen var väl egentligen en husbilstur, men vi är fortfarande hemma :) Jag tog med hundarna till Djurön och gick i naturreservatet. Nu på eftermiddagen var det ganska grått men ändå fint. Jag blev inte så badsugen dock.

14 maj 2026

Barnbarnet på besök

Fick låna barnbarnet en stund idag 💙 Först en rejäl promenad där han sov gott och sedan fick han vara hos oss en stund innan hans mamma och pappa kom och hämtade honom 😍 Det gick så bra så 🥰

Uploaded Image

Merjobb

Vi skulle bara ta bort sänggaveln och i samband med det städa ordentligt under sängen. Det blev lite merjobb eftersom det var märken efter gaveln på väggen. Hela den väggen fick en uppfräschning av färg + lite vägg även i vardagsrummet där det hade blivit smutsigt intill braskaminen 😃 Nu ska det bara byggas en ny sänggavel också 😊

Uploaded Image

12 maj 2026

Kyligt

Man tror ju inte det är läge att tända brasa i maj, men igår var det väldigt skönt att göra det 🔥Det kunde ha varit skönt idag också men jag har varit på möte på klubben hela kvällen, iklädd vinterkappa och stövlar 😂 Hur som helst är det ju bra att det kommer lite regn för det behövs verkligen.

Uploaded Image

8 maj 2026

Strumptjuv

Hur söt är hon inte, den lilla strumptjuven💕 Alltid snor hon en strumpa och går iväg med när jag tar av mig. Hittar dem lite här och där, gärna i sängen 😂

Uploaded Image

Utbildning

Efter tre heldagar på utbildning i vår projektmodell kände jag mig ganska mör i huvudet. En väldigt bra utbildning var det. Varje dag blev det en lunchpromenad i finvädret längs de fina vyerna runt Strömmen 😍

Uploaded Image

3 maj 2026

Klass 3 i Hultsfred

Uploaded Image

Efter rallytävlingen tog vi husbilen till Hultsfred för det var dit jag hade efteranmält Yoshi och Kungen för tre stycken hoppklass 3-lopp vardera. Strålande väder, typ 25 grader, och riktig sommarkänsla. Härligt! Mindre härligt var det att springa på utomhusunderlag. Jag gillar verkligen inte övergången från fina inomhusplaner till knöliga utomhusplaner.

Banorna var roliga men ganska springiga och jag var inte mitt snabbaste jag. Kungen hade behövt mitt snabbaste jag för han var lite osäker och ville inte riktigt släppa. Det blev tre disk för hans del men loppen innehöll många fina delar. Yoshi kändes fin men även vi drog på oss fel och diskade oss i två lopp. I ett kom vi i mål men fick med oss en rivning. Det räckte ändå till en tredjeplats med SM-pinne och vi fick en gigantisk rosett :). Jag tror även han tyckte det var lite jobbigt med underlaget och att dessutom hoppa på 30-höjd. Han brukar väldigt sällan riva några hinder. Hur som helst var det kul att komma iväg och tävla och jag är fortsatt taggad!

Uploaded Image

Kungen hade med sig både sin bror Blixten och sin son Berra på samma tävling. Familjefoto!

Uploaded Image

Ella gull fick bara chilla och hänga med hussen till skogen medan grabbarna tävlade.

Rallylydnad 1 maj

Uploaded Image

Jag tävlar inte särskilt aktivt i rallylydnad, men på vår hemmatävling den 1 maj brukar jag starta om vi arrangerar en klass som jag tävlar i. Det här året hade jag tur, vi hade två starter i nybörjarklass och två starter i avancerad klass, vilket alltså passade perfekt för mina hundar

Ella gjorde sina allra första officiella rallystarter. På den första banan skulle man göra alla moment i spring-tempo. Det har vi aldrig tränat på och hon tyckte nog det var ganska konstigt. Men vi gjorde vårt bästa och lyckades otroligt nog få ihop hela 91 poäng. Den anda banan kändes lite mera traditionell i sin utformning, men innehöll både långsamt tempo och spring så även den var spännande. Ella kändes lite trött men vi kämpade på och lyckades få ihop 73 poäng. Två kvalificerade resultat alltså. Bästa Ella!!

Första avancerad-banan var perfekt för Yoshi. Den innehöll enbart skyltar vi gillar och som borde passa som handsken. Det hade ju varit perfekt om även matten gjorde det hon skulle, men icke. Jag gav honom fel övning på en skylt. Istället för ett sidbyte framför visade jag honom ett sidbyte bakom (-10p). Blev så sjukt irriterad på mig själv. Men trots det fick vi ihop 84 poäng. Även den andra banan var bra men där blev han lite övertaggad, i synnerhet när det blev övningar i springtempo så då drog vi båda på oss en del fel. Men, 80 poäng blev det ändå och magiskt nog alltså två kvalificerade resultat! Därmed även titeln RLD A. Älskade lilla hundpojke, så duktig!

Valborg

Valborg brukar vanligen vara en kylig tillställning men i år var det fantastiskt väder. Vi firade med grillkväll hos Bästis M. Som vanligt roligt att träffas <3

Uploaded Image