9 juni 2019

Ledig fredag, lördag, söndag

Så himla skönt att vara ledig och inte ha något inbokat fredag, lördag och söndag. Jag kände mig ganska sliten efter körigt på jobbet, flera tävlingar, förfärligt varmt väder och värst av allt, en höglöpande tik och en galet kåt hanhund. Det är inte att rekommendera att ha okastrerade hundar av olika kön. Kan lova att kulorna ryker på Yoshi innan Aryas nästa löp för det här är verkligen inte roligt.

Fredagen var galet varm. Jag hade ingen lust alls att vara ute. Ägnade mig åt att städa istället. Välbehövligt, jag lovar. Winna fäller sjukt mycket så det känns som om vi har hår överallt. Jag försökte gå en skogspromenad med alla tre hundarna. Vet inte hur jag tänkte för det gick absolut inte. Arya gick och typ smekte sig mot Yoshi och han kunde inte gå ett steg utan att jucka på henne. Jag fick bära runt honom. På kvällen var vi på fördelsedagsfirande.

I lördags var jag och dottern inne på stan och handlade stolar till hennes uteplats. Jag handlade fyra klänningar, helt klart behov för jag har absolut inget roligt att ta på mig på den fronten. Ett par träningsbyxor blev det visst också. Dottern handlade två klänningar. Vi var väldigt nöjda med våra inköp. På kvällen träffade jag bästis C och bästis M. Vi planerade för vad vi ska hitta på för att fira att vi har fyllt 50 år. Det lutar åt spa i Ystad, men inte helt bestämt ännu.

Söndag, idag, äntligen lite svalare väder. Familjen har varit på golfbanan och Arya fick följa med. Det innebar att jag kunde hitta på något med mina två. Det blev skogen och klubben. Skönt att göra något annat än att tjata på Yoshi och Arya. Gud vad jag längtar tills det här löpet är över.

Inga kommentarer: