9 juni 2019

Tisdag - kvällstävling i Linköping

Det har varit lite mycket ett tag så jag har inte riktigt kommit mig för att skriva något här. I tisdagskväll var i alla fall jag och Arya i Linköping för att tävla 2 * agilityklass 1. Det var fint väder så en härlig tävlingskväll. Första loppet var en öppen bana med lååånga avstånd. Härlig att springa om hunden har fint släpp, jobbig om man måste springa varje meter. Arya gick jättefint men hoppade balansen (som vanligt). Vi tog om (och diskade oss) men därefter gick hon jättefint.

Andra loppet hade lite svårare linjer så där kände jag att det kunde bli svårt för oss. Det blev det också. Först flög hon över A-hindret så jag verkligen fick hjärtat i halsgropen. Sedan var det något sekvens som gick fint. Och så hoppade hon såklart balansen igen. Men vi tog om och då funkade det fint. Hon fortsatte med att gå ur slalom och sedan drog hon iväg mot målet. Det har hon aldrig någonsin gjort förut. Hon är ju lite rädd av sig och brukar absolut inte springa iväg ifrån mig utan snarare vara väldigt nära. Jag gissar att det var löptikhjärnan som slog till. Kanske någon snygg hane som stod och väntade :) Hon kom tillbaka när jag ropade så det hände absolut inget farligt, men det kändes väldigt konstigt och olikt henne.

Klockan hann bli ganska mycket innan jag kom hem. Gissa hur kul det var att då vara tvungen att åka och lämna hyrbilen och cykla hem cykeln. Ja, det var bara till Rejmes här i Söderköping, men segt i alla fall när man bara ville gå och lägga sig och sova.

Inga kommentarer: