11 augusti 2024

Tävling Västerås

Två hopplopp vardera med Kungen och Yoshi har jag sprungit idag. Det var tidig start imorse så jag tog husbilen dit redan igår kväll.

Det är så skönt att vakna på plats och slippa gå upp i ottan. Det är också jätteskönt att ha husbilen där under dagen. Här var det extra skönt för den stod precis intill banorna 😍

Tyvärr blev grabbarnas första lopp ganska dåliga för de hade start i princip samtidigt fast på varsin bana. Jag fick hastigt och lustigt byta startnummer med Kungen för att jag sedan skulle hinna starta med Yoshi. Kungen var inte tillräckligt förberedd och undrade nog varför jag bara kastade in honom på banan. Flera fel i slalom och en vägran gav massor med fel.

Med Yoshi släppte jag en tjuvstart och det gav såklart följdefel (en vägran). Dumt av mig. Jag borde ha tagit om.

De andra loppen kändes mycket bättre även om K fick en femma i slalom och Y blev diskad.

Det var kul att tävla och jag fick ännu en tur med husbilen. Win/win 💕

Inga kommentarer: