9 augusti 2024

Tävling i Eskilstuna + testmätning

Glömde skriva om tävlingen i Eskilstuna i söndags. Jag sprang två agilitylopp klass 1 med Kungen. Det gick inget vidare faktiskt. Han är inte alls sugen på balanshindren. I första loppet tog han gungan helt ok. Men sedan ville han inte springa upp på balansen. Det krävdes flera försök för att få honom att gå upp. I andra loppet kom balansen först i en jättebra startfrekvens, precis lik våra träningar. Jag satte honom gick till mitten av balansen och gav honom startsignal. Han hoppade första hindret men sprang förbi balansen. När han väl tog den gick kontaktfältet fint. När vi sedan kom till gungan "flög" han den. Turligt nog inte i någon särskilt hög fart, men det innebär ju att vi är tillbaka på ruta ett och får börja om igen.

Jag passade även på att testmäta Ella. Hon är verkligen i gränslandet mellan xs och s. Just den här dagen passerade hon under xs-bågen, men jag tvivlar på att vi faktiskt hamnar där. Det innebär ju att hon ska gå under 28 cm. Hur som helst behöver vi verkligen träna på att mäta med båge så hon klarar av att stå korrekt. Domaren sa också att det är bra om hon är välborstad så det inte blir en massa päls som gör att det är svårt att komma intill med bågen. Jag får väl raka henne över manken vid den riktiga inmätningen, hehe ;)

Inga kommentarer: