25 februari 2023

Livet…

Jag känner mig illa berörd, ledsen, arg, rädd - en massa icke positiva känslor. Det är så mycket obehagligt, elakt, fruktansvärt och frustrerande som händer i närmiljön, i samhället, i världen.

Människor är så elaka och konstiga. Det är ett sådant drev hela tiden. I media, i sociala medier, i skolan, på arbeten, ja mest överallt faktiskt. Så illa att människor inte orkar leva vidare. Ska det vara såhär?

Det är så mycket jag, mitt och mina rättigheter. Alldeles för lite vi tillsammans. Varför är det så svårt att vara snäll och vidsynt och försöka förstå saker ur andras perspektiv? Varför tar sig vissa rätten att vara förmer än andra?

Att läsa tidningen eller titta på nyheterna är mest obehagligt. Det är övergrepp, våld, stölder, förstörelse, olyckor, fattigdom, krig och elände.

Jag försöker hålla det på avstånd. Jag vill ha en omvärld där vi inte behöver vara rädda, där vi bryr oss om varandra. Varför vill inte alla det?

Inga kommentarer: