3 december 2022

En lördag i december

Imorse gick jag upp lite skapligt och passade på att titta på de tre första avsnitten av årets julkalender. Den verkar bra tror jag.

Jag åkte in till Norrköping för att köpa en julklapp som hade kalenderpris bara idag. Winna fick följa med för jag skulle också titta in hos farmor och då tänkte jag att det kunde vara lite mysigt för henne att klappa hund.

Winna var glad att få vara den utvalda. Finns ju inget bättre än att få hänga ensam med matte ❤️.

Farmor hade inga julgrejor på sitt rum så jag åkte och köpte en ljusstake och ett par tomtar. Lite julstämning måste hon ju ha 🎅🏻

Och sedan bar det av på kalas för svärfar. Där bjöds det på tacos och fika. Jag promenerade hem därifrån och tusan vad kallt det kändes. Bara en eller ett par minusgrader men trots handskar var händerna iskalla. Renarna utanför Brunnen lyste upp fint i mörkret.

Hemma satte jag mig vid datorn och gjorde bruksa-jobb. Skickade ut nyhetsbrev och förberedde inför KM i agility som går nästa lördag. Så gick hela lördagen i ett nafs och jag somnade vid TV:n även denna kväll (igår också) 😊

Inga kommentarer: