4 december 2022

Andra advent

Planen för dagen var att Kungen och jag skulle debutera i hoppklass ett i Nyköping. Pga att han har ont i nacken blev vi tyvärr tvungna att ställa in. Trist såklart, men inget ont som inte har något gott med sig, som man brukar säga.

Jag slapp att gå upp tidigt på morgonen, mina hundar slapp ha en kall tråkdag och jag kunde ägna mig åt att vara huslig.

Hundarna och jag var vid Klarsjön och gick en tur så de fick busa av sig. Dock saknade vi våra vänners sällskap. Det blir helt klart mer röj när de är med.

Jag lade lite engagemang i matlagningen och gjorde dragongryta. Gott! 😃 Och så bakade jag både lussebullar och saffranskaka. Det var riktigt mysigt att baka och känna juldoft i huset. Skönt också att inte ha någon tid att passa, bara känna att det fanns tid att pyssla här hemma 😍. Det är inte så dumt det där med helt obokade dagar ibland.

Inga kommentarer: