22 augusti 2022

Söndag - Kristianopel

På söndagmorgonen gick vi en promenad där vi hade övernattat.

Så häftigt med sanddynor mitt i skogen. Som om vi vore på stranden. Kul tyckte hundarna när de fick chansen att röja lite.

Inte bara sanddynerna var fina. Själva skogen var annorlunda mot hemma med små låga tallar och vacker lila ljung.

Sedan åkte vi tillbaka till Kristianopel. Det var så himla gulligt. Som en sagostad. Väldigt off season så knappt något folk alls. Jag bara gick omkring och njöt av omgivningnarna.

Superfint väder gjorde ju inte saken sämre.

Vi kollade in campingen som låg innanför stadsmurarna. Den såg trevlig ut förutom att man inte kunde se vattnet som låg utanför murarna.

Tänk om man hade obegränsat med ledighet och bara kunde få stanna upp och njuta lite längre sådana här stunder.

De här tre verkar också gilla husbilslivet och skulle nog gärna ha stannat lite längre de också.

Vattnet kändes skönt så det var lockande med ett bad, men vi struntade i det. När vi kände oss klara i Kristianopel gick färden hemåt. Nu hade jag fått mina önskemål uppfyllda, agilitytävling och husbilstripp. Sambon ville hem och se IFK spela och det hade jag lovat att vi skulle hinna hem till. Tyvärr blev det ingen vinst där heller. IFK spelade fotboll ungefär lika illa som jag sprang agility. Tur vi fick uppleva så mycket annat fint under helgen.

Inga kommentarer: