22 augusti 2022

Lördag - Agilitytävling i Torhamn mm

Vi kunde konstatera att vädret hade varit ganska torrt en längre tid där nere i Blekinge. Inte många gröna strån i gräsmattan :) Fyra lopp att springa med Yoshi och två med Arya. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva om de loppen. Katastrof kanske. Supersvårt kanske. För varmt för min hjärna kanske. Sex disk av sex möjliga. Det bästa man kan säga är att jag vet vad vi behöver träna på. Z-slalom kan man kalla det. Svåra ingångar och svåra utgångar. Helt klart över vår kapacitet. Det var faktiskt inte ens roligt när samma typ av svårighet kring slalom var med i alla lopp.

Sambon tyckte kanske inte att det här var den roliga delen av husbilstrippen. Han kunde dock glädja sig åt att Tottenham spelade match så han kunde sysselsätta sig med att titta på den. Vinst blev det också :)

Efter tävlingen ville vi se hur det såg ut i Torhamn så vi åkte genom byn och fortsatte till Torhamns udde, ett naturreservat. Det var inte så jättespännande så där blev vi inte kvar så länge.

Vi åkte istället till Torhamns havsbad. Efter en svettig dag var jag väldigt sugen på att bada och tvätta av mig. Döm om min förvåning när det var sådär 22 grader i vattnet och jätteskönt. Det blev bad även för sambon.

Sedan bestämde vi oss för att åka lite norrut för att det inte skulle bli så långt hem nästa dag. Vi stannade till i Kristianopel och konstaterade att det var jättefint där. Vi hade ingen lust att ta in på campingen så vi åkte en liten bit utanför och hittade en "parkering" vid Högasands naturreservat. Perfekt för övernattning.

Inga kommentarer: