1 augusti 2022

Gagnef Dala floda - hur gick det

Det var riktigt kul att få vara iväg på en tvådagarstävling. Roligt att träffa alla agilityvänner. Roligt att kunna vara på tävling tillsammans trots att vi tävlar i olika klasser och olika storlekar. Dock gick klass tre på eftermiddagen/kvällen båda dagarna och vännerna tävlade redan på morgonen så det blev långa dagar och lång väntan för mina hundar innan det blev deras tur.

Yoshi och AjAj sprang två hopplopp och ett agilitylopp var per dag. För Yoshis del var det premiär i agilityklass tre och det klarade han med bravur. Satte nolla i båda loppen. Tiderna räckte tyvärr inte till några SM-pinnar men jag var riktigt nöjd ändå. Hopploppen gick inte riktigt lika bra. Ett nollat och två disk. Så totalt hälften nollat och hälften disk :). Vi behöver jobba mer med farten helt klart.

AjAj har känts pigg och fin i helgen men vi är inte så samspelta tyvärr. Här saknas definitivt någon form av träning tillsammans för att hitta tajmingen. Han nollade ett agilitylopp och ett hopplopp, hade fem fel i ett hopplopp och så tre disk. Agilityloppet räckte till en SM-pinne så det var extra bonus. Nog för att han har blivit lite gammal och är långsammare än förr, men bättre än vad vi levererade i helgen kan vi. På't igen bara.

Varför är vi i så dålig form då. Jo, främst beror det på att jag har ont och därför inte har kunnat/velat träna på ett tag. Det onda gör också att jag inte kan springa som jag brukar vilket i sin tur gör att jag är dålig på att tajma mina byten och jag är sjukt långsam. Yoshi blir långsam när jag är långsam och AjAj blir lite vid och fuskar ibland om jag inte beter mig som han förväntar sig. Mitt fel alltså. Jag tycker ändå det har gått över förväntan i helgen. Jag har ätit en massa smärtlindring och kunnat springa relativt bra. Idag har varit på apoteket och köpt mer piller. Kanske blir det lite träning också framöver :).

Hemresan efter tävlingen igår kändes evighetslång och jag var grymt trött när jag kom hem mitt i natten. Sov som en stock länge, länge imorse.

Inga kommentarer: