24 april 2022

Kung AjAj

Kung AjAj har varit här och vi har tävlat agility i LarsA-hallen. Ett agilitylopp och två hopplopp och han behövde exakt alla de pinnarna för att kvala till SM. Kanske lite överambitiöst att hoppas på att det skulle gå vägen men hoppet fanns såklart att vi i alla fall skulle lyckas ta någon. Det började bra med en tredjeplats och pinne i agilityklassen. Detta trots en femma på balansen. Loppet kändes riktigt roligt och bra och i ärlighetens namn hade jag ingen aning om ifall vi hade fel på balansen eller ej förrän jag kollade resultaten. Det är bäst så för då kör man på som om man är nolla.

Så var det hopploppen då. Vi lyckades nolla det första med lite vida svängar så frågan var om tiden skulle räcka till. Det blev en fjärdeplats så det var ju lite otur tänkte jag. Bättre lycka i sista loppet alltså. Men då jag sprang med både Yoshi och Arya också i hopploppen var benen extremt trötta när jag som sista startande skulle springa med AjAj. Det blev en disk. Attans!

Men så kom jag hem och tittade i resultatlistan och konstaterade att det ju var fyra pinnar i första hopploppet för det var några fler startande där. Då blev jag ju lite extra glad såklart. Nu återstår alltså bara en liten ynka hoppinne till SM-kval. Hoppas han och hans matte lyckas få till den.

Inga kommentarer: