24 april 2022

Klass 3-premiär med den lilla svarta

Inte nog med att jag fick springa rolig agility med AjAj. Det var dags för klass 3-premiär med Yoshi i hopp och nästan premiär även för Arya. Fyra hinder i Kungsör kan väl inte räknas som premiär :). Arya var först ut. Hon kändes så otroligt fin ända fram till nummer 15 som var en dold tunnelingång. Hon missade den tyvärr och drog på sig lite fel. Men känslan var sååå fin. Yoshis premiär ska vi inte prata om. Han gick in och nollade. Grymma lilla killen. Inte det snabbaste loppet men nollat och en femteplats.

Andra hopploppet kändes också superfint med Arya, men tyvärr smet hon bakom ryggen på mig och tog en tunnel som inte skulle tas. Yoshi var också fin i andra loppet men tog något hinder från fel håll så det blev disk. Men satan så kul att få springa med mina fina svarta i klass 3. Det har jag längtat efter. Domare Malin Lindskog hade lyckat med väldigt bra banor tycker jag.

Efter en promenad i Petersburg med gänget ovan hade vi två rätt trötta hundar här hemma.

Inga kommentarer: