28 september 2021

Helvetes jävla bangers

Här i lilla Söderköping har vi varit ganska förskonade från bangers. Ända tills precis nyligen. Nu verkar även ungdomarna här (jag antar att det är just ungdomar) ha hittat tjusningen i dessa. Själv blir jag både svinförbannad och ledsen när jag hör hur det smäller gång på gång.

Förbannad för det är så fruktansvärt respektlöst och på att det finns så många naiva föräldrar som tror att deras barn är helgon och aldrig skulle göra något så dumt. Ledsen när jag ser Aryas rädsla. Ska hon verkligen behöva känna så?

Rädd blir jag också för att någon ska smälla precis i närheten när jag är ute med hundarna. Det finns ingen tid på dygnet när man kan känna sig trygg för det smäller mitt på ljusa dagen. Eller kanske inte under skoltid, men i alla fall direkt därefter. Usch vad jag skulle vilja skälla ut dem som smäller. Verkligen vråla ut min ilska. Gissar dock att det skulle ge bättre effekt att vädja och be snällt. Om jag nu någonsin kommer tillräckligt nära för att se vem/vilka det är.

Inga kommentarer: