26 augusti 2021

Gotland, måndag

Sista dagen men båten hem skulle inte gå förrän kl 17 så vi hade gott om tid för ännu fler upplevelser.

Vi åkte söderut mot Tofta men svängde av stora vägen lite tidigare än vad som var planerat från början. En felkörning helt enkelt. Den visade sig bli ett lyckokast. Ännu en härlig strandpromenad till allas vår lycka.

Dessutom var det så gulligt med små fiskestugor. Gnisvärd hette det.

Matresan fortsatte också. Den här gången till Leva gårdsbutik.

Inga sura miner här.

Bara glada och en massa god mat. Pizza för min del.

Vi kunde ju inte missa ett besök i Visby när vi nu var på Gotland. Jag hade dessutom lovat min farmor att fota det hus hon bodde i när hon var liten.

Det gjorde jag, trodde jag. Dock har jag nu fått veta att det är det vita huset bredvid det hus vi fotade. Typiskt :). Det blev också ett besök vid Glassmagasinet, där det finns mängder med glassorter. Så där satt vi i godan ro och tyckte vi hade gott om tid. När det var dags att åka till färjan tyckte vi det kändes konstigt att det inte stod en enda bil i kö vid insläppet. Ett rött kryss och tiden 16.40 kunde vi se. Oj, oj, det var visst inte kl 17 som färjan skulle gå utan 16.40. Grindarna var stängda och alla bilar hade redan släppts in. Turligt nog fanns det några anställda kvar vid grindarna och efter bön och ursäkter öppnade de grindarna och vi fick komma med färjan. Tur!

Vilka underbara dagar vi fick på Gotland. Så mycket härliga upplevelser och så mycket god mat. Vilken tur jag har som får vara med om så mycket roligheter tillsammans med mina älskade hundar och mina fina vänner. Känner en enorm tacksamhet!

Inga kommentarer: