26 augusti 2021

Gotland, lördag

På lördagen styrde vi kosan mot Fårö. Första stoppet blev fiket Silvis döttrar. Pistagebullen var wow.!

Så kom vi äntligen till den där stranden jag alltid drömmer om, Norsta Aurar. Där Anna och jag var vid vår förra Gotlandsresa. Där stranden aldrig tar slut och hundarna kan röja som tokar. Som de älskar det. Som jag älskar det.

Vi gick och gick.

Vi fyra i Laget före jaget.

Tror inte jag har någon bild där alla nio hundarna är med tyvärr.

Fina Winna.

Mina darlingar.

Busen Yoshi. Han har njutit extra mycket av att få jaga bordercollie. Det bästa han vet. Även om han hade extremt stor respekt för Floss i början.

Dags att äta igen. Vi hittade en konstig restaurang med gamla amerikanska billik.

Lite ruffigt kunde man tycka.

Men alldeles väldigt god mat. Creperi Tati heter den och jag rekommenderar ett besök.

Vi hittade ännu ett krukmakeri, BK form i Othem, och det här var lite extra tyckte jag. Gulligt och med fin keramik. Vi var sista kunderna för säsongen.

Vi hann också med ett besök vid Blå lagunen, ett kalkbrott som blivit en sjö. Inget fel på det men nu har jag sett det och behöver inte åka just dit igen. Norsta Aurar däremot, dit kommer jag vilja åka varje gång jag är på Gotland :)

Inga kommentarer: