30 april 2021

Valborg

För första gången på jag vet inte hur länge sitter vi härhemma alldeles ensamma på Valborg. Jag tror nog aldrig det har hänt egentligen. Inte för att det är något viktigt firande men lite konstigt känns det 😊.

Jag har känt mig lite krasslig i halsen den här veckan. Hes och hostig och lite strävt att svälja. Har alltså jobbat hemifrån och heller inte velat bjuda hit någon till Valborg. Men så har jag funderat på om det kan vara biverkningar på astmamedicinen och idag har jag googlat. Jo men visst, heshet och hosta är en väldigt vanlig biverkning och även att man har känning i halsen. Jag är inte sjuk alltså. Istället för att ha jobbigt att andas har jag jobbigt att prata och hostar hela tiden. Känns sådär faktiskt.

Vårdcentralen skulle höra av sig efter två veckor för att höra hur det har gått med medicineringen. På måndag har det gått tre veckor så jag får nog ringa dem istället.

Inga kommentarer: