10 augusti 2013

Skön lördag

Båda barnen jobbade, sambon skulle till skogen och springa och jag tänkte att jag skulle åka och simma. Men så kände jag att jag hellre ville hitta på något med hundarna så vi åkte till Bruksa. En stor del av banan vi skulle ha haft till Kanalettan i torsdags stod uppställd. Jag lade till några tunnlar där jag gissade att de skulle vara och så körde vi. Winna fick för första gången på flera veckor hoppa hinder och det uppskattade hon. Hoppas nu bara att vi inte åker på några bakslag. Jag körde banan med Elvira också och sedan fokuserade vi på att träna på vårt lilla problem att passera en tunnelingång och ta nästa. Även Winna fick förstås träna på det. Sedan tyckte vi det var lite väl varmt så vi avslutade med att varva ner i skuggan innan vi åkte hem.

Efter träningen åkte jag till badet och simmade mina 1000 meter och solade en stund. Det var jätteskönt och inte var det särskilt mycket folk heller. Det märks att vi är i slutet av säsongen. Imorgon går färden till Stockholm där Elvira ska tävla tre lopp.

Inga kommentarer: