27 juni 2012

Äckligt

Fasen vad jag hatar fästingar. De kan verkligen konsten att förstöra sköna skogspromenader på sommaren. Som jag har sagt förut och säkert kommer säga igen så är det i det närmaste en fobi för mig. Efter att ha gått femman i Petersburg med Pia, vilket var en toppenskön promenad, plockade jag bort fyra fästingar som kröp omkring på Winnas huvud.

Sedan var jag hos mamma i Skärblacka och tog en promenad där vilket resulterade i ytterligare två fästingar på henne. Hon verkar vara som en magnet mot dem, trots Frontline. På pudlarna har jag inte sett några, men de syns ju heller inte lika tydligt mot den svarta pälsen. Min förhoppning är att fästinghalsbanden gör det de ska. Hittade i alla fall ingen på Elvira när jag badade henne.

Idag lyssnade jag på David Helenius sommarprat. Han var riktigt rolig och underhållande. Rekommenderas! Alltså, jag lyssnar inte live utan via podcast. Det är perfekt att kunna ladda ner till mobilen och lyssna när det passar.

En annan rekommendation är Max lyxmilkshake. Så jäkla gott. Har provat mintchoklad och jordgubb och de var goda båda två. Mmmm...

Inga kommentarer: