30 juli 2024

Agilitytävling i Gagnef, Dala-Floda - Yoshi agilitychampion

I fredags åkte vi med husbilen till Dala-Floda för två dagars agilitytävlande. Vi ställde husbilen i Snöås där vännerna hade hyrt den "vanliga" stugan. Lördagens tävlande resulterade i två diskade agilitylopp för Yoshis del och ett hopplopp med fem fel. Ett av agilityloppen var ett nästanlopp som var riktigt fint men så blev det ett hinder från fel håll precis på slutet. Det var lite oturligt. Kungen fick till ett nollat lopp i agilityklass 1 som gav en andraplats och pinne. I hopptvåan blev det en oturlig miss som gjorde att vi diskade oss på ett för övrigt riktigt fint lopp. Jag fick också springa ett hopplopp med Frazze och det gick så fint förutom en endaste liten femfelare i slalom.

På kvällen drack vi pinnbubbel och åt god mat. Yoshi tyckte nog att även han kunde få smaka lite.

Söndagen började med Kungens två lopp. I agilityklassen gick han ur sista pinnen i slalom och sedan tyckte han att gungan var läskig och hoppade av åt sidan. I hopploppet gick det bättre och vi vann och tog hans första pinne i klass 2. Jättekul! Jag sprang också ett lopp med Lizzie (10 fel) och ett med Frazze (disk).

På eftermiddagen blev det Yoshis tur och faktum är att vi kom i mål i alla tre loppen utan disk :). Bara det var en vinst i sig. I ett hopplopp fick vi fel i slalom som också gav lite tidsfel. Det andra hopploppet nollade vi och hamnade på en sjätteplats.

Och så var det helgens allra sista lopp, en agilityklass. En ganska lätt bana som vi satte utan fel. Vi kom på andra plats bakom en norska. Jag var säker på att hon skulle ta certet men när vi kom på prisutdelningen visade det sig att hon var fullcertad så det gick till Yoshi. Min lycka var total. Det var hans tredje cert i agilityklass så därmed blev han också agilitychampion. Oj, oj vilken glädje. Jag är så oerhört stolt över min duktiga kille! Vi behövde verkligen få med oss lite agilitylycka då vi har haft en hel del stolpe ut ett tag. Men nu är vi på gång igen :) Om jag då ska presentera honom med titlar så blir det nu RLD N, RLD F, AgD I, AgHD I, AgHD II, SE AgCH Shelteam Black Pontiac, min svartvita stjärna!!

Inga kommentarer: