18 juni 2024

Söndag, lag hoppklasser

På söndagen körde vi samma upplägg fast hoppklasser istället för agilityklasser och en annan reservhund. Nu var det Kungen som fick hoppa in vilket också innebar att jag behövde springa med två hundar i laget. I första individuella hopploppet med Yoshi blev det en...disk... I lagklasserna, som var betydligt lättare än gårdagens agilityklasser, följde vi upp med fyra disk. Underbart.... not :). Turligt nog lyckades jag nolla två lopp med Kungen i alla fall och detta samtidigt som de andra gjorde fina lopp. Vi lyckades därmed vinna ett lopp och ta en SM-pinne. Yey! Och så en andraplats utan pinne.

Hur eller hur så var det roligt att springa med laget. Men jag som aldrig är nervös när jag ska springa agility börjar känna mig skapligt oroad för vår SM-form. Jag får tro på devisen att genrep ska gå dåligt så blir det desto bättre på SM :) Det som är bra med lag är att man kämpar ända in i kaklet för att ta sig i mål oavsett om det blir lite fel på vägen. Så det ska jag i alla fall göra. KÄMPA!

Inga kommentarer: