22 juni 2024

Midsommar 2024

I år återgick vi till traditionen med midsommargolf även om det den här gången endast var männen som spelade. Kvinnorna ägnade sig mer åt att prata :)

Makalöst fint väder även detta år, man tror ju knappt det är sant. Efter golfen åt vi god lunch på golfrestaurangen och därefter var tanken att alla skulle åka hem till sitt för att duscha och fixa inför kvällen.

Sambon och jag passade på att åka förbi landet, som ju ligger i krokarna. Det kunde ha gått riktigt illa. Vi släppte ut hundarna på tomten och som vanligt blev de tokglada. Ella, som alddrig hade varit där förut, var lika glad och sprang i förväg ner mot vattnet. Jag såg att hon tittade ner i backen och sedan ryggade bakåt. Jag ropade in henne direkt (och hon kom) och sa till sambon att jag trodde att det låg en orm där. Sambon gick fram och tittade, och mycket riktigt låg där en huggorm. Fy fan, vad rädd jag blev att hon hade fått sig ett bett. Hade stenkoll på henne för att se om hon svullnade upp någonstans eller verkade påverkad på annat sätt. Men vi hade faktiskt turen med oss och hon kom undan oskadd den här gången. Behöver jag säga att vi åkte därifrån bums.

På kvällen var vi hos Bästis C och N. Där bjöds det på mat, dryck och lekar och vi ficken fin midsommarkväll tillsammans.

Inga kommentarer: