7 augusti 2023

Tävlingshelg i Strängnäs

I lördags tog jag med mig hundarna och husbilen och for till Strängnäs för att tävla. Det var äntligen Yoshis tur, två månader efter kloskadan (och lite semesterledighet). Vi har inte tränat mycket och kände oss aningens ringrostiga till att börja med. På lördagen var det tre hopplopp. Det första strulade en hel del och blev en disk. Det andra gick lite bättre, men blev en disk mot slutet då en tunnel lockade mer än ett hinder :). I sista loppet lyckades vi få till en nolla och det kändes jättefint. Tiden räckte inte till någon pinnplacering men känslan var på topp <3

Söndagen började med en låååång sovmorgon. Jag vaknade vid 8-tiden först, rastade hundarna och gav dem mat. Sedan gick vi och lade oss igen och vaknade inte förrän....10.40. Jag trodde jag tittade fel på klockan och att den var 09.40. Tittde en gång till och ta mig tusan så var den faktiskt 10.40 :). Det gjorde dock ingenting för vi hade inte banvandring förrän kl 13. Lagom då det började regna.

Jag kände mig lite velig om att springa balanshinder när det var blött och regnigt men hindren kändes inte hala så jag bestämde mig för att köra ändå. Och tur var väl det för de tre loppen kändes ännu bättre än hopploppen. Trots att jag sprang och trippade och var rädd att halka sprang Yoshi på jättefint. Två nollade lopp och ett med fem fel. Och felen var helt och hållet mina! Ett av loppen räckte till en tredjeplats med SM-pinne. Så kul att vi är igång igen.

Hemfärden gick bra. Det regnade men inte så farligt mycket som tur var. Värre blev det under kvällen. Det blev också ett fasligt åskväder. Sambon jobbade under Diggoloo-eventet som verkligen inte hade en vädermässig turdag. De fick korta ner showen och avbryta i förväg. Så tråkigt. Jag är glad att Winna och Yoshi inte bryr sig om när det åskar. Stackars Arya hade det tuffare hemma hos sig <3

Inga kommentarer: