26 juni 2023

Dålig dag

Idag är en sådan där dag när inget känns roligt. En dag när självförtroendet är i botten, när jag känner mig tjock, ful, gammal, dåligt tränad, opepp, ledsen och en massa annat obra 😢.

Hundträningspeppen är obefintlig trots att det är agilitySM i helgen. Den där helgen som är min målsättning hela tränings- och tävlingsåret Jag är så ledsen att Yoshi och jag inte får springa vårt första SM tillsammans med våra lagkamrater. Men ännu ledsnare är jag för att den där jäkla skadade klon inte växer ut någon gång och att det inte läker som det ska 😭. Och ännu, ännu mera ledsamt är det att min lagkamrat och vän har så ont i ryggen att hon inte kan göra såvärst mycket alls och att ljuset i tunneln verkar oändligt långt borta💕

Ledsen blev jag också när jag kom till klubben idag och hoppades få träna rallylydnad men banan redan var bortplockad 😔. I vanliga fall hade jag väl inte brytt mig om det, men just idag hade jag verkligen behövt den där träningen. Och hundarna hade behövt den ännu mer. Javisst, kunde jag ha fixat lite skyltar på egen hand, men energin fanns inte där. Det fick bli träning på balansbräda hemma istället.

Försökte prata med sambon och förklara hur jag kände mig för att få lite pepp därifrån, men det är tur han inte försörjer sig som psykolog, för då hade vi varit bankrutt för länge sedan… Tack och lov att han har andra goda egenskaper 😊

Ska jag berätta om något positivt så har jag skördat den första röda tomaten på inomhusplantorna idag 🍅. Och flera är på gång. På utomhusplantorna har de allra första små gröningarna börjat visa sig 😊

Inga kommentarer: