19 maj 2023

Tävling Västerås

Igår var jag och Yoshi i Västerås och tävlade. Winna var med som moraliskt stöd såklart 💕. Hon såg till att ta så stor plats som möjligt i buren och Yoshi fick ligga upptryckt i ett hörn 😂

Det var första gången utomhus för säsongen och Yoshi tyckte det var lite jobbigt med allt som hände runt omkring banan. Första loppet gick alltså Inger vidare. Disk.

Andra loppet lite bättre men slalomingången var lite klurig och trots att han gick in rätt gick han ur efter ett par portar. Fem fel.

Sista loppet kändes bäst och jag trodde vi var nollade i mål men vi hade visst fem fel. Dock har jag ingen aning om vad det var som blev fel. Antingen en rivning eller långhoppet. Fem fel men med känslan av nolla, så ändå ett ok avslut.

Det var inte bara Yoshi som inte var på topp. Matten sprang omkring som en yr höna på banorna så vi behöver helt klart komma ut och tävla lite mer för att komma i form 😃

Jag saknar mina närmaste agilityvänner som jag har åkt och tävlat med förut 😭. Det är liksom inte lika roligt utan dem 💕

Inga kommentarer: