10 april 2023

Påskafton

På påskafton laddade vi bilen med skräp och åkte till tippen här i Söderköping. Vad vi kunde läsa oss till skulle den vara öppen men när vi kom dit visade det sig vara stängt. Bara att vända hemåt igen. Vi var inte ensamma om att ha missförstått för precis när vi vände dök nästa bil upp som gick samma öde till mötes. Vi åkte in till Returpunkten i Norrköping istället och blev av med våra grejor där.

Nästa utflyktsmål blev naturreservatat vid Djurön. Så härligt att gå där i solen och känna våren på ingång!

Det blev också ett stopp på landet för att se att allt såg ok ut. Hundarna superlyckliga såklart. Bästa stället att vara på enligt deras mening.

Medan sambon åkte hem och drog igång grillen tittade jag in till farmor. Hon sov när jag kom men vaknade när jag pratade med henne. Hon ville sätta sig upp en stund men orkade nästan inte hålla ögonen öppna så hon fick lägga sig igen och somnade snabbt. Jag pratade med personalen och de sa att hon är väldigt trött nu. Vi får se vart det tar vägen helt enkelt.

När jag kom hem var maten klar. Den första grillningen för säsongen smakar alltid lite extra gott :)

Inga kommentarer: