30 mars 2023

Nyköping, klass ett

I söndags var det tänkt en heldag agility i Nyköping med Yoshi i klass 3 på förmiddagen och Kungen i klass 1 på eftermiddagen. Jag hade redan innan bestämt mig för att strunta i första klassen som hade banvandring kl 07.30 vilket i praktiken skulle innebära 06.30 eftersom vi ställde om tiden den natten. När jag vaknade och tittade ut hade det kommit snö och var ganska kallt så jag hade faktiskt ingen lust att åka. Och framförallt hade jag ingen lust att Yoshi skulle sitta i en kall bil hela dagen.

Det blev alltså bara Kungen som fick tävla. Tre hopplopp som gick ganska bra, tycker jag. Det var hans andra officiella tävling och vi har fortfarande inget slalom som håller för tävling så förväntningarna var därefter. I första loppet var han lite försiktig (disk). I andra loppet släppte det lite mer (disk) och i sista loppet gick det riktigt bra (10 fel). Slalom får vi givetvis träna mer innan vi kan förvänta oss nollade lopp, men för övrigt börjar det verkligen likna något. Kul.

Hemfärden var inte lika kul. Ett riktig snöoväder hade dragit in och ett stopp blev det pga en olycka som hade inträffat på E4 utanför Krokek. Turligt nog släpptes trafiken på ganska snart men resan tog sin tid då vi tog det väldigt lugnt.

Inga kommentarer: