27 mars 2023

Klass tre Nyköping

I lördags var jag i Nyköping och tävlade tre agilityklasser med Yoshi och AjAj. När vi kom på morgonen var det nyharvat i ridhuset vilket innebar väldigt fluffigt och tungt underlag.

Jag kände mig som om jag skulle dö under första klassen. Yoshi diskade sig på en tunnel under A-hindret men AjAj kämpade på och såg ut att tycka det var lika jobbigt som jag. Trots en femma på balansen lyckades vi hamna på andra plats med SM-pinne och därmed blev AjAj SM-klar 🇸🇪 för det här året. Makalöst roligt. Han fyller 12 år i år men still going hyfsat strong ❤️

Andra loppet fick AjAj stå över. Jag ville spara lite på gammelman. Yoshi gjorde ett fint nollat lopp 😍. Ända till sista hunden låg vi på andra plats, men den sista gick upp i ledningen och petade ner oss till tredje plats och vi blev utan pinne 😔.

Sista loppet fick AjAj vara med igen. Han nollade och tog ytterligare en SM-pinne. Vilken stjärna han är 🌟🌟. För Yoshi blev det disk på näst sista hindret

Inga kommentarer: