11 februari 2023

Klass 3

Idag var det dags att arrangera tävling igen. Tre gånger agilityklass 3 den här gången. Det är väldigt roligt att hålla i tävlingar tillsammans med alla grymma klubbkompisar som är med och funktinärar. Jag tycker vi är ett toppenteam 😍.

Så fick jag tävla också. Med Yoshi och med AjAj. Vi fick springa jätteroliga men ganska svåra banor. Något nollat lopp, några med fel, några disk men kul hade vi och det är huvudsaken. För jag har liksom tappat det där agilityroliga lite grand. Jag saknar mina tävlingskompisar, jag saknar gemenskapen, jag saknar tävlingskänslan. Jag tycker tävlingarna nuförtiden mest är någon sorts löpande band som ska gå så fort som möjligt och i block så man bara träffar dom i sin egen storlek.

Därför känns det extra roligt när vi erbjuder det där lilla extra, med många funktionärer, speaker, prisutdelningar, musik mm, lite mer som det var förr. Usch nu känner jag mig gammal 😂😂

Inga kommentarer: