6 januari 2023

Doftprov Eucalyptus

Efter 1,5 veckas intensivt tränande var det idag dags för doftprov. Winna, som hela tiden har känts som mitt mest osäkra kort, hade startnummer 1. Hon nosade fokuserat och vi tog god tid på oss. Förmodligen visade hon redan tidigt vilken kartong som var rätt, men jag var nog ganska trög. Till slut tyckte jag hon visade stort intresse för en kartong och sa "markera". Det var rätt!! Bästa Winna 💕

De svarta var antagligen lika duktiga men jag tolkade inte signalerna lika bra. Då blev de osäkra på mig och jag ännu osäkrare och markerade fel.
Jag trodde Arya och jag skulle lösa det bäst. Hon har varit så tydlig i sina markeringar på träning. Henne fick jag film på så där kan jag se att hon markerar rätt från början men inte så intensivt som hon brukar och jag min klant, förstod inte.

Vi får väl träna lite till helt enkelt så jag lär mig 😃. Egentligen var ju det här med nosework för Winnas skull, så att hon skulle få göra något roligt nu när hon inte riktigt håller för agilityn. Då var det extra kul att det faktiskt var hon som blev godkänd 😍

Inga kommentarer: