27 januari 2023

Agilitydags

Igår var det Gunillakurs för mig och Yoshi. Han var lite klistrig till att börja med. Och när det sedan låg en massa godis på banan var det för bra för att bara springa förbi tyckte han. Sjukt irriterande faktiskt. Jag skulle uppskatta om folk lät bli att kasta godis på planen och att de såg till att hålla fickorna stängda.

Nåja, andra och tredje passet gick mycket bättre och då kändes bra igen 😍.

Catrine var sjuk så jag fick springa för henne också, tillsammans hennes hund Lizzie. Den hunden brukar vanligtvis vara ganska svår att få att springa med någon annan än sin matte, men när matten inte var med gick det hur bra som helst. Hon är en häftig hund med massor av fart, men man kan inte påstå att vi var så synkade. Kul var det i alla fall 😃. Och jag var ganska mör i benen när jag åkte hem 😅.

Ikväll har det varit förberedelser inför vår tävling imorgon. Vi arrangerar klass 1 i LarsA. Det blir kul 😊

Inga kommentarer: