12 december 2022

Klubbmästerskap

I lördags hade vi KM i agility i LarsA. En väldigt rolig och mysig happening. Jag sprang blåbär med Kungen. Det gick väl lite sisådär men jag skyller det på att vi inte har tränat på länge eftersom han har haft lite nackproblem 😃

I öppenklassen skulle jag springa med Arya och Yoshi men Pia hade ont i sin kropp så jag fick springa med AjAj också. Det blev lite svettigt med tre hundar 😅

I hopploppet började Arya med en disk medan AjAj och Yoshi nollade. Det var fyra nollade smallhundar inför agilityklassen och ett par med fem fel, så det var ändå lite spännande.

Yoshi lyckades sätta ytterligare en nolla och jag kände mig väldigt nöjd. AjAj var också grymt fin men det blev ett hinder från fel håll och disken ett faktum. Så synd. Den som låg tvåa drog på sig fem fel. Spännande… men Semir och Ruth satte en finfin nolla och deras tider är inte jag och Yoshi i närheten av 😃, så vi hamnade på en andraplats.

Häftigt att vi var hela 14 smallekipage på KM och det trots att några saknades. De andra storlekarna var inte riktigt lika välrepresenterade.

Inga kommentarer: