24 november 2022

Vilket väder

Veckans väder alltså. I måndags snöade det galet mycket. När jag skulle åka hem från jobbet kunde man nästan inte se något och på E4 gick det i typ 30 km/h. Riktigt jäkla otäckt var det. När jag väl kom till Norrköping och körde på Söderleden hade det hänt en olycka där. Det tog en evighet innan jag kom hem. Jag var egentligen mest sugen på att jobba hemifrån den här dagen men skulle på hälsokontroll på jobbet och den ville jag inte missa. Mådde jag bra? Ja, i alla fall enligt alla värden. Lite lägre HB än förra året kanske kan förklara att jag känner mig ganska trött. Kan också bero på klimakteriet eller att jag har mycket omkring mig både på jobbet och hemma.

I tisdags skulle jag på kundmöte så då var jag återigen tvungen att fara till kontoret. Den här dagen var det dock jättefint med sol och blå himmel. Då var det ganska vackert med snön ändå. Även om jag inte vill ha den riktigt ännu. Eller framförallt vill jag inte ha blasket som nu har kommit under onsdag och torsdag. Imorgon behöver jag vara på plats på kontoret igen och det känns sådär för den här gången måste jag ta min bil som fortfarande har sommardäck. Inte bra :(

Lite hundträning har jag roat mig med i veckan också. I tisdags var det rallylydnadsträning och vi tränade på en massa nya skyltar som har kommit till. I onsdags vara det agilityträning och jag hade fyra hundar att träna med. (AjAj är på besök hela veckan.) Utöver det skulle jag träna en liten stund med Kungen på passet innan min vanliga träning. Tyvärr verkar det som att hans onda nacke/skuldror inte riktigt har läkt ännu så det blev tillbaka på ruta ett där. Det var verkligen ledsamt.

Inga kommentarer: