16 juni 2022

Tävlingskväll i Fjugesta

Tre gånger agilityklass 2 en onsdagkväll i Fjugesta. Lite galet att sitta och åka på men ibland är jag ju lite galen. Och så är jag ledig på onsdagar dessutom. Hade bara planerat att köra med Yoshi men när Arya ändå skulle hänga med och tävlingen fortfarande var öppen kvällen innan anmälde jag henne också.

Jag borde nog ha stannat hemma faktiskt. Åtminstone borde jag ha nöjt mig med att tävla med Yoshi, för jag hade så ont i baken/låret att jag ändå inte kunde springa nåt vidare 😔. Mina hundar är inte vana vid att ha en seg bakombytarmatte så resultaten blev därefter.

Disk på en galen Arya i första loppet. Disk även på Yoshi på näst sista hindret som han rundade istället för att ta det rakt på. Det var surt och helt och hållet mitt fel för att jag inte kunde springa ordentligt. Hann inte med mitt byte och kom ivägen.

Andra banan var svår och resulterade även den i två disk.

Tredje banan var lite mer rimlig men tyvärr en femma på A för Arya och en femma i ingången på slalom för Yoshi. Dock blev placeringen 1 för Y och 2 för A. Men icke några pinnar. Jag var i gott sällskap för det var endast ett nollat lopp totalt på alla tre klasserna i small 😊

Har anmält till hopp 3 i Örebro på lördag men frågan är om jag verkligen ska åka. Borde inte men… ja, vi får se. Därefter ska jag i alla fall inte tävla förrän i slutet av juli, i Gagnef. Kroppen behöver läka.

Inga kommentarer: