18 juni 2022

Tävling i Örebro

Medan sonen cyklade var jag i Örebro och tävlade. Tre gånger hoppklass 3 med Yoshi och Arya var planen.

Det gick lite sisådär. Det hade regnat och var blött underlag i första loppet. Som typ alltid där var gräset långt. Fattar inte varför de inte kan klippa ordentligt när de ska ha tävling. Tungt och ojämnt underlag passade knappast min onda rumpa/lår. Båda hundarna kändes ändå fina i första loppet även om det blev disk.

Det blåste mycket. Kottar ramlade ner på taket på bilen och Arya blev stressad och rädd. Dessutom går vägen nära planen så när det knattrade förbi motorcyklar och andra högljudda fordon gjorde det inte saken bättre för henne. Hon var tittig och stressad och kunde inte riktigt fokusera, men gjorde så gott hon kunde. Blev en disk till. Yoshi lyckades få till ett nollat lopp. Inte helt rent så tiden räckte inte till någon högre placering men det kändes ändå skönt att få ett nollat lopp.

I sista loppet strök jag Arya. Jag varken vågade eller ville sätta henne på startlinjen. Jag kände mig osäker på om hon skulle stanna på banan. Jag tror att hon skulle det men tänk om hon blev så rädd att hon drog iväg… Det känns som om hon får nöja sig med att träna agility och tävla får hon möjligen göra på hemmaplan. För Yoshis del blev det en disk till. Klantigt oplanerat byte av mig, men vi hade redan fem fel så det spelade inte så stor roll.

Jag är väldigt nöjd med hans slalom i två av loppen 🌟. Jag kunde blindbyta efter slalom och det är verkligen inte hans starkaste sida. Han ser också lite trött ut nu 😍

Inga kommentarer: