2 juni 2022

KM i rallylydnad

Ikväll var det dags för rallyKM och jag hade anmält båda hundarna. Winna i mästarklass och Yoshi i fortsättningsklass.

Kom iväg sent från jobbet (som vanligt) och så kö i Linköping vilket gjorde att jag blev väldigt sen på plats. Snabbrastning och lite uppvärmning och sedan var det Yoshis tur.

Han började superfint men hade lite problem med uthålligheten när det inte kom något godis. Sedan hamnade han i det där läget när han vägrar att sätta sig. Blev några skyltar som gick fel. Men om vi bara lade lite, lite energi på rallyträning skulle han kunna bli jättebra 💙.

Med Winna hade jag bestämt mig för att gå lite nedböjd och visa tydligt med handen vart jag ville ha henne. Det var inte vackert, men effektivt. Hon gick mycket bättre än vanligt i position och det gick hyfsat bra att hålla styr på henne. Det var en väldigt snäll bana och jag kände mig riktigt nöjd ❤️

Några resultat räckte det inte till men vi fick gratulera Anna som med Birk blev klubbmästare i nybörjarklass och med Zoe klubbmästare i mästarklasssen. Dessutom Ann och Frazze som blev klubbmästare i fortsättningsklassen. Grymt bra gjort 🌟🌟🌟

Inga kommentarer: