13 februari 2022

Inte imponerad

Jag beställde hundmat på nätet, precis som jag har gjort många gånger tidigare. Det brukar funkar hur fint som helst. Snabb leverans utan krångel. Den här gången beställde jag från ett annat ställe vilket innebar leverans med Postnord. En leverans där de ska ställa maten utanför dörren utan att jag behöver ta emot. Det borde inte vara så svårt kan man tycka. Maten skulle ha kommit i onsdags enligt sms från dem och enligt deras app. Men det kom ingen mat. Det kom ingen mat i torsdags heller och ingen ny info. I fredags ringde jag till dem och då hade visst maten kommit någon timme för sent till dem för att de skulle hinna få med den med leveransen på onsdagen. Man kan ju tycka att de då skulle skicka den på torsdagen. Eller kan hända på fredagen. Eller kanske höra av sig på något sätt. Men nej.

Var inte så imponerad av telefonkontakten med dem heller. Först hade jag typ nr 35 i kön. Lång väntetid. Kom fram till någon som gjorde ett försök att boka om leveransen till en annan dag men inte lyckades. Då skulle hon koppla mig till någon annan. Hamnade då återigen som nummer 35 i kön och fick vänta ännu en gång innan jag fick prata med nästa person. Hen har nu bokat leveransen till på måndag och jag håller tummarna för att den kommer då. Det börjar nämligen bli lite skralt med hundmaten.

En gång är ingen gång kan jag tycka. Men julkortet jag skickade till farmor i december med deras vykortsapp har fortfarande inte kommit fram. Det är heller inte första gången det har hänt. Förtroendet för Postnord är inte på topp tyvärr.

Inga kommentarer: