31 januari 2022

Fantastiskt rolig dag

Helgen skulle bjuda på riktigt blåsigt väder framåt eftermiddagen på lördagen. Tänkte därför att det var bäst att gå en långpromenad på förmiddagen. Vi valde Glotternskogen

Träden låg som plockepinn över stigen så vi fick klättra över, krypa under och gå runt. Det här var alltså efter tidigare tillfällen med blåsigt väder. Förmodligen ser det ännu värre ut nu efter helgen. Men, men, en riktigt bra tur blev det ändå.

Jag hade bokat LarsA-hallen mellan klocka 19-20 lite spontant för jag tänkte att det kunde vara bra att hitta på nåt när vädret skulle vara så pissigt. Anna ville hänga på. Det visade sig sedan att ytterligare en klubbkompis var träningssugen men skulle boka tiden efter oss. Då valde vi att slå oss samman och träna tillsammans.

Vi byggde en hoppbana klass 3, ritad av Jocke Tangfeldt. Det blev en så himla bra och rolig träning. Jag har verkligen längtat efter att få springa på Jockes banor, att få springa klass 3 och känna den där sköna känslan när man lyckas sätta den. Ärligt talat längtar jag efter att få tävla klass 3 igen. Borde nog flytta upp Arya i hopptrean bara för att.

Yoshi var allra duktigast det första varvet på banan. Satte den nästan. Sedan blev han lite urflippad ett tag men lyckades samla sig till ett helt ok sista varv. Lite smetig och svår att få ut på flickarna vilket gjorde att jag blev sen och inte hann med mina byten ordentligt. Mest nöjd är jag med slalomet som han satte varje gång (utan bågar). Han har haft en ful ovana att går ur de sista två portarna, men nu har vi haft bågar på ett tag och det verkar ha varit en bra strategi.

Winna fick också springa och hon var en stjärna. Med henne känns det mesta enkelt. Trots att vi inte tränar så mycket är vi i harmoni med varandra, i alla fall om jag inte slarvar. Jag kände mig så agilitylycklig efter träningen.

Inga kommentarer: