31 oktober 2021

En ensam rosett 🎀

I fredags efter jobbat tog jag husbilen till Hulukvarn arena som ligger strax efter Jönköping. Kändes väldigt skönt att kunna göra så när banvandringen skulle starta redan kl 07.00 lördag morgon. Jag har sagt det förut och jag kommer säga det igen, jag älskar den där lilla husbilen ❤️.

Jag var lite orolig att gasolen skulle ta slut och att det i så fall skulle bli svinkallt. Istället vaknade jag på morgonen lite lagom tung i huvudet av att det var varmt som attan, typ 26 grader 😂.

Även om jag hade förmånen att vara på plats var det jobbigt att dra igång tävling redan kl 07. Jag föredrar definitivt eftermiddag/kväll. I alla fall sprang jag fyra lopp vardera med Arya och Yoshi med lite blandade resultat. En ensam liten rosett fick vi ihop och det var Yoshi som lyckades nolla och vinna sista agilityklassen.

Men Arya överraskade och kändes riktigt fin i agilityklasserna. Inte alls sådär hysterisk som hon kan vara. Kanske för att hon hade två hopplopp i benen innan 😍.

Yoshi nollade även ett hopplopp men det räckte inte till pinne. Han gick också fint förutom i ett lopp där han var lite upprörd och smetig 😊.

När tävlingen var slut åt jag lite mat och lade mig i sängen och vilade en stund innan färden gick hemåt. Väldigt skönt att kunna göra så. Väldigt skönt också att hundarna kunde sitta varmt och skönt mellan loppen när man inte fick ha dem inne i arenan.

Inga kommentarer: