15 augusti 2021

Tranås klass 3

Tävlandet i Tranås gick inget vidare. Jag hade inte höga förväntningar på roliga banor med tanke på vilka som skulle döma, men det blev typ värre än väntat. Jag är inte den som brukar gnälla på banor eller domare för jag vet att alla gör sitt bästa och att det som passar mig inte passar andra och tvärtom, men jag kan inte låta bli den här gången. Väldigt mycket inte roligt faktiskt. Och då är det givetvis inte baserat på resultat. För resultaten uteblev kan vi också säga.

I första agilityloppet hoppade AjAj av typ halva balansnedfarten. Och sedan sprang han rakt in i en tunnel som han inte skulle in i. Men förutom det gick det väl ganska hyggligt :). I nästa lopp, som var ett hopplopp, drog vi på oss fem fel pga ett missförstånd som blev en vägran. För övrigt gick det helt ok. Nästa lopp var ytterligare en agilityklass och den nollade vi men tappade lite tid vid ett tillfälle där vi återigen missförstod varandra. Den här gången satt balansnedfarten som den skulle i alla fall. Skönt. Sedan var det bara ett lopp kvar. Jag var lite stressad för vi skulle på kalas och fira både min bror och brorson. När jag gick banan och insåg att den var helkonstig valde jag att stryka mig och åka hemåt istället.

Jag är glad att jag åkte själv med husbilen för det var väldigt skönt att vara på plats och slippa gå upp i ottan. Det var också skönt att kunna ligga och slappa lite under den timme funktionärerna hade lunchrast. Och så fick jag ju min husbilstur som jag hade längtat efter. Nu längtar jag ännu mer till nästa gång. Dock har jag två fullspikade helger framåt så det dröjer lite.

Inga kommentarer: