10 augusti 2021

Tävling i Kumla



I söndags var jag och Yoshi anmälda till tre agilitylopp i Kumla. Lusten att åka var lite sisådär. Det regnade hemma på morgonen och jag kände mig lite trött efter två dagars födelsedagsfirande. Att vi redan hade tagit våra pinnar gjorde också sitt till för att motivationen inte var jättestor. Men agility är ju roligt när man väl är på plats så jag och hundarna gav oss iväg. I Kumla lyste solen och humöret steg. Att två banor var igång parallellt och att det var tält väldigt nära banan var nytt för Yoshi och toppen att få chansen att träna på.

Banorna visade sig vara väldigt roliga och lite mera utmanande än "standard" klass ett. Det passade oss perfekt. Vi fick springa på två banor av Fanny Gott och en bana av Renee Uhlan. Fanny har seglat upp som en av mina favoritdomare då jag tycker hon gör spännande banor. Vi lyckades nolla alla tre banorna med en vinst, en andraplats och en tredjeplats. Alltså han är så stabil och fin just nu. I första loppet (ovan) kändes han lite smetig, säkert pga miljön, i andra loppet (tredjeplaceringen) gick han riktigt fint men ramlade omkull inne i en tunnel så det tog lite extra tid. I sista loppet (vinst) kändes det toppenfint. Jag är grymt stolt över min lilla svartvita! Nu tar vi klivet upp i klass 2. Ska bli kul för nu kan jag starta både Arya och Yoshi vid samma tävlingar.

Inga kommentarer: