14 juni 2021

Äntligen tävling

Äntligen var det dags för oss att åka på tävling igen. Gårdagen tillbringades i Ulricehamn och Yoshi fick springa fyra lopp. En alldeles perfekt dag med sovmorgon, toppenväder, bra tävlingsplats och många trevliga agilityvänner som jag inte hade träffat på länge. Och så det allra roligaste, att få springa agility med den lilla svarta ❤️. Ett alldeles magiskt fint agilitylopp som gav oss en vinst. Ett annat nästan lika magiskt fint agilitylopp där han tyvärr hade för hög fart upp på gungan och inte riktigt hann stanna utan for av innan den gick ner. Han försökte verkligen balansera upp sig men lyckades inte riktigt. Grymt fin känsla ändå. Vi tog om gungan så han inte skulle få med sig något obehag.

Hopploppen var två nästanlopp. Lätta banor kunde det tyckas men hindren stod inte på naturliga linjer så då blev det lite klurigt ändå. I första loppet lyckades jag inte peta ut honom på ett av de där hindren som inte hade naturlig linje så han sprang förbi. I nästa tänkte jag vara extremt noga men då halkade han in i slalomet och lyckades inte rädda upp det. Men även i de här loppen var känslan god. Jag är stolt och glad över min fina pojke 😍.

Nu vill vi ut på fler tävlingar 😜

Inga kommentarer: