23 augusti 2020

Klubbmästerskap i agility

Igår arrangerade vi klubbmästerskap i agility på klubben. En härlig dag med fint väder och massor av glada deltagare. Så kul att få lite tävlingskänsla igen. Har inte tävlat sedan i mars. Yoshi råkade ju ta en pinne på den enda officiella starten vi har gjort så han fick inte starta i blåbärsklasserna. Det var lite synd tänkte jag för konkurrensen i small är stenhård på klubben. Den klart största klassen med 15 kanonbra ekipage. Arya däremot, henne hade jag kanske lite förhoppningar om. Hon som är så himla duktig och rolig att köra med numera.

I hoppklassen började jag med Yoshi. Det var en snäll bana och vi lyckades nolla. Arya, min Arya, så taggad att hon gick ur sista pinnarna i slalom så där drog vi på oss en femma. Yoshi hamnade på femte plats och Arya på tionde. Men vad som helst kan hända i agility, speciellt när kontaktfälten kommer in i bilden, så hoppet var inte ute när agilityklassen drog igång.

Agilitklassen var också väldigt snäll och tro det eller ej, men Yoshi lyckades nolla även den. Bäst av allt var att vi fick till ett riktigt fint RC. Härlig känsla :). Även Arya gick fint och gjorde ett nollat lopp. Så skönt att lyckas sätta aglityklassen. Placering ett för Arya och placering två för Yoshi i det loppet. Makalöst nog räckte det till vinst och klubbmästartitel till min lilla svartvita goding. Gissa hur stolt jag är!!

Inga kommentarer: