4 augusti 2020

Artros

Idag var vi hos veterinär Pia för att se om vi kunde hitta anledningen till Winnas hälta. Det klämdes och kändes och röntgades. Det verkar vara en tå som spökar. Ful artros har hon på den. Det har ju inte precis kommit över en natt och jag har länge tänkt att hon nog har lite känning i tassarna för hon gillar inte att gå på grusväg något vidare.

Hon har också länge valt att hellre springa medsols än motsols när vi har värmt upp. Där har jag i och för sig trott att det har berott på ryggen som hon alltid har varit lite svag i, men allt hänger förmodligen samman. Hur eller hur så blir hon nu pensionerad från agilityn. Jag hoppas bara vi kan få tillräckligt bra ordning på tån så hon kan vara smärtfri i vardagen. Det viktigaste är att hon finns hos mig, min allra finaste, bästa lilla sheltieflicka ❤️

Inga kommentarer: