29 december 2019

Blåbärspremiär

Igår åkte vi till Kungsör, jag och alla hundarna. Det var dags för Yoshis tävlingspremiär. Han är bara 17 månader än så länge så det var bara blåbärsklass men jag var jättenyfiken på hur han skulle bära sig åt. Ny miljö, nya hinder, högtalare, massor med hundar runt omkring.

Jag blev glatt överraskad för han brydde sig inte alls. Han var jätteduktig och fokuserad. Det blev väldigt mycket hålla handen-agility men jag ville att det skulle bli en trygg och rolig upplevelse för honom. Resultatet var givetvis inte viktigt men extra bonus att nolla det allra första loppet och dessutom vinna 😃. Han nollade även det andra. Jag är så stolt över min lilla svarta pojke ❤️.

Winna och Arya fick springa två väldigt roliga agilitylopp. Winna nollade första men jag lyckades släppa igenom en tjuvstart. Skäms på mig!! När hon även tjuvstartade i andra loppet började vi om. Sedan gick hon superfint och satte även det loppet. Arya var helt galen i första loppet men satte en fin balans. Andra loppet kändes mycket bättre men A-hindret ställde till det för oss. Balansen gick bra igen. Där börjar arbetet definitivt ge resultat.

Jag åkte därifrån men en sådan där härlig glädje i magen. Så rolig dag med härliga banor och glada hundar 💕

Inga kommentarer: