22 oktober 2017

Lördag Kinnared

Det kändes så bra igår. Sovmorgon, tid att gå i skogen, tid att äta mat, ingen stress. Till och med resesällskap. Jag, Ajaj och Winna var laddade för tre * agilityklass i Kinnaredshallen. Ajaj behövde en pinne för att bli klar med SM-kvalet och jag kände mig helt säker på att vi skulle ta den :).

Säker ska man aldrig vara, det blev jag helt klart varse. Det började med en rätt klurig bana. Satte den...nästan. Disk på sista hindret. Jag kunde ha dödat mig själv, så jävla klantigt :'(. Disk även med Winna som valde en tunnel istf balansen.

Andra loppet var jag helt felplacerad och tryckte Ajaj in i andra porten i slalom. Han är grym på att hitta rätt in i slalom så det visar verkligen hur jäkla fel jag var. Winna nollade :)

Tredje loppet var Ajaj så galet upptaggad att jag aldrig har varit med om något liknande. Han hade roliga ljud för sig genom hela loppet och sprang som en tok. Skithäftigt. Tyvärr valde han att komma på fel hand inför ett hinder som skulle rundas och hoppade rakt fram istället. Här kände jag mig faktiskt rätt placerad och förstod inte alls vad som hände. Förmodligen var det väl något knas jag gjorde ändå. Hade varit bra att se på film, men inget lopp blev filmat. Winna satte ytterligare en nolla. Säkerheten själv :).

Det blev en sen kväll och jag var inte i säng förrän 00.40.

Inga kommentarer: