1 mars 2015

Slö, slapp och...nä inte likgiltig

Såg på väderappen att det skulle blir regn framåt eftermiddagen så jag såg till att ge mig ut på en långpromenad på förmiddagen. Det var till och med lite soligt. Skönt faktiskt, trots att det blåste en del. Efter en tävlingsdag gillar jag att ha en dag utan en massa inplanerat.

Om jag händelsevis skulle känna mig uttråkad eller träningssugen fanns det två ridhusträningar att välja på under kvällen, och faktum är att tanken föresvävade mig. Men sedan kom regnet och då försvann den lilla gnuttan träningssug. Det kändes bara jobbigt att ta bilen och åka iväg till en skitigt ridhus, hur roligt det säkert än skulle ha varit att träna. Bestämde mig för att ägna mig åt lite hundvård istället, ni vet kloklippning och rakning av pudelnos och tassar.

Inga kommentarer: