11 mars 2014

Mätt och belåten

Som vanligt efter löp vägrar Elvira att äta. Som vanligt måste hon äta för den där krångelmagens skull och som vanligt måste jag försöka muta med något extra gott. Imorse fanns inte mycket gott att välja på men några få torra hundgodisbitar slank i alla fall ned för maten tittade hon inte ens åt.

Eftersom hundarna skulle vara hos min styvfar idag skickade jag med lite mat och bad att om hon inte åt skulle hon få lite matrester efter hans lunch. Visst, visst, inga problem. När vi hämtade hundarna efter jobbet frågade jag om Elvira hade ätit något och fick då till svar att det inte hade varit några som helst problem att få Winna att äta... Nävars, skulle inte tro det. Lyckligare hund fick man väl leta efter :). Först frukost i vanlig ordning och sedan plötsligt lunch och den i lika stor mängd som dagsransonen. Ändå hade hon ingen som helst förståelse för att det inte blev någon kvällsmat. Jäkligt orättvist faktiskt. Elvira verkade inte särskilt ledsen heller, trots att hon fick vara utan mat hela dagen. Så kan det gå :)

Tyvärr fick jag avstå hundträning ikväll för jag kunde inte förmå mig till att trycka i Winna ännu mer. Önskar verkligen att jag kunde träna med leksak som belöning istället för mat. Så mycket bättre det skulle vara när man har små hundar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha..Vinna måste ha varit överlycklig;)
// Carina