3 september 2013

Så fel det kan bli

Ni vet det där med mail och sms, som man läser utan att höra avsändarens tonfall. Om man nu inte lägger in en massa smileys förstås. De kan lätt missförstås och ge upphov till helt felaktiga känslor. Idag skrev jag ett mail i all hast och läste väl inte igenom det så noga innan jag klickade på skicka-knappen. Min tanke med mailet var att informera och eventuellt hjälpa om det behövdes. Men ack så fel det blev. Det lästes istället som att jag anklagade och kritiserade och någon blev ledsen. Så alldeles jättefel. Nu har vi istället kommunicerat via telefon och då är det ju väldigt mycket enklare att förmedla det man vill. Förhoppningsvis har jag lyckats få fram det som var meningen från början och jag har bett så hemskt mycket om ursäkt så jag tror vi är på spåret igen. Hoppas det i alla fall.

Fel hade jag också när jag såg sambon cykla hemåt på cykelbanan bredvid E22an (de har motionskamp på hans jobb). Han såg så trött ut att jag blev alldeles orolig. Jag stannade bilen och ringde upp honom. Efter ett par försök fick jag svar, men han var inte trött eller mådde dåligt. Han hade bara bestämt sig för att ta det lugnt och njuta av det fina vädret. Fel igen alltså. Inte min dag idag när det gäller kommunikation:)

Inga kommentarer: